CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages


"In the arithmetic of love, one plus one equals everything, and two minus one equals nothing."

fikir-fikirkan .. =)

kenapa aku tak dapat apa yang aku idam-idamkan?!?
" boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu,,Allah Maha Mengetahui,sedangkan
kamu tidak mengetahui...."
(Al-Baqarah:ayat 216)


kenapa ujian seberat ini????
" janganlah kamu bersikap lemah dan jangan pula kamu bersedih ati..padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi darjatnya sekiranya kamu orang-orang yang beriman..."
(Al-Imran:ayat 139)

bagaimana aku nak hadapui semua ni.....!!?
" dan mintalah pertolongan dari Allah dengan jalan sabar dan solat..sesungguhnya solat itu amatlah berat kecuali kepada orang-orang yang khusyuk...."
(Al-Baqarah:ayat 45)

apa yang aku dpat dari semua ni???
" sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin,diri dan harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka..."
(At-Taubah:ayat 111)

kepada sape aku perlu berharap...?
" cukuplah Allah bagiku,,tiada tuhan selainNya,,hanya kepadaNya aku bertawakal..."
(At-Taubah:ayat 129)

aku xdapat bertahan lagi!!!!!
" dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah...."
(At-Taubah:ayat 12)

0 Response to "fikir-fikirkan .. =)"

Post a Comment